Skip to main content
kempenaar_autodemontage_autohotel_08
De vorkheftruck kan altijd overal bij.
kempenaar_autodemontage_autohotel_07
Op afroep beschikbaar...
kempenaar_autodemontage_autohotel_09
Uiterst compact en vrijwel geheel
aan het oog onttrokken.
kempenaar_autodemontage_autohotel_05
Het autohotel: weliswaar zónder bedden,
maar wel een bezettingsgraad van 99%...
kempenaar_autodemontage_autohotel_04
Door de stellingen zijwaarts te bewegen
verplaatst het toegangspad zich naar
de andere zijde.
kempenaar_autodemontage_autohotel_06
Bij Kempenaar houden we van opgeruimd.
Wel zo overzichtelijk.
kempenaar_autodemontage_autohotel_03
Drie hoog gestapeld, supercompact
en tóch in no-time per stuk uitneembaar
kempenaar_autodemontage_autohotel_02
Het sedumdak met zonnepanelen:
goed voor milieu én landschap!
kempenaar_autodemontage_autohotel_01
Alles netjes geordend
en geregistreerd,
klaar voor verdere demontage.
kempenaar_autodemontage_autohotel_10
De in barcodes omgezette chassisnummers
op de stellingen vormen de sleutel tot informatie
over elke `hotelgast'...
previous arrow
next arrow
 
 

kempenaar_JVS_1563_LR.jpg

kempenaar_JVS_1568_LR.jpg

kempenaar_JVS_1573_LR.jpg

 

Opening Autohotel

Op 19 juni 2015 vond de feestelijke opening plaats van het unieke Kempenaar Autohotel in Driebergen-Rijsenburg. Onder het genot van een hapje en een drankje konden de vele gasten de bijzondere constructie met eigen ogen aanschouwen.

Klik op de knop hieronder voor een foto-impressie 

FOTO-IMPRESSIE

 

Autohotel: uniek in Nederland


Bij Kempenaar staan klantgerichtheid en professionaliteit voorop. Sinds jaar en dag. Professionaliteit betekent echter ook bewust rekening houden met het milieu. Zeker in een tijd waarin het klimaat wereldwijd is verworden tot een van de belangrijkste thema's. Bij Kempenaar realiseren we ons dat heel goed. Met onder andere een uniek autohotel geven we uiting aan dat besef.


Strenge milieueisen

Zeker, er gelden strenge milieueisen, waaraan alle bedrijven zich strikt dienen te houden. Voor bedrijven die zich bezighouden met demontage van afgedankte (schade)auto's en verwerking van chemisch restafval, zoals olieproducten, motorkoelvloeistof en aircokoudemiddel, gelden nog strengere eisen. Kempenaar voldoet daaraan. Vanzelfsprekend. Maar er is nog zoveel meer dat je als onderneming kunt doen. Voor het milieu, de leefomgeving van mens en dier, het landschappelijk beeld...

Uniek hotel, zonder bedden...
In dat verband bedacht Jaap Kempenaar, geïnspireerd door wat hij ooit tijdens een vakantie in de Verenigde Staten had gezien, een overdekte opslagplaats voor zijn 'sloopwaar', het revolutionaire autohotel. Revolutionair, omdat deze drie verdiepingen tellende opslagplaats (de begane grond meegerekend) enkele honderden demontageauto's huisvest op een relatief bescheiden grondoppervlak. Een bijzondere, volledig met planten bedekte en deels van zonnepanelen voorziene, gekromde overkapping onttrekt het geheel bovendien grotendeels aan het zicht, waardoor er nauwelijks sprake is van horizonvervuiling.

Bloed zweet en tranen
Realisatie van dit bijzondere project kostte alle betrokkenen bloed, zweet en tranen. Vooral het beweegbare interieur - alle demontageauto's bevinden zich, verspreid over steeds drie dekken, in enorme, elektrisch zijwaarts verrijdbare stellingen - was een pittig staaltje ingenieurschap dat technisch lastig bleek te verwezenlijken. Echter, na jaren(..) van uitdenken, tekenen, voorbedreiden, construeren en finetunen (de feitelijke bouwperiode nam slechts zes maanden in beslag), slaagden architect, aannemer en onderaannemers, hovenier en, niet in de laatste plaats, initiatiefnemer en superdoorzetter Jaap Kempenaar zelf erin het project succesvol te voltooien. Nederland was zijn eerste autohotel rijker!

Efficiënt
Naast het fraaie sedumdak met zonnepanelen geldt vooral efficiëntie als kenmerkend voor het geheel: dankzij de verrijdbarre, drielaags supermagazijnstellingen is slechts één toegangspad nodig, waardoor het bouwvolume maximaal kan worden benut. Door de stellingen zijwaarts te bewegen verplaatst het toegangspad zich immers steeds in tegenovergestelde richting. Hierdoor kan elke schadeauto rechtstreeks met een vorkheftruck worden opgetild, zonder dat daarbij ook maar een andere auto verplaatst hoeft te worden. Dat scheelt niet alleen ruimte, maar ook tijd!