Met evenveel passie!
Waar anderen gepassioneerd auto's bouwen,
halen wij ze uit elkaar...
Parts on demand:
Onderdelen met een simpele
druk op de knop.
Zo werkt dat, bij Kempenaar.
Gewoon, lekker snel.
Et voilà!
Naam onderdeel invoeren,
[ENTER]
Even wachten...
Alles netjes geordend
en geregistreerd,
klaar voor verdere demontage.
Demontage is een serieuze zaak.
We houden daarbij voortdurend rekening
met veiligheid, kwaliteit en het milieu.
Elk voertuig, elke unit, elk onderdeel:
Wat we in huis hebben is geregistreerd
én gecontroleerd.
(Zonder bedden...)
Het Kempenaar-autohotel:
ruimtebesparend, snel toegankelijk,
milieuvriendelijk.
Privacy nemen we zeer serieus.
Van alle partijen.
Vanzelfsprekend.
Alleen het prijskaartje is een
stuk vriendelijker...
100% origineel!
Met dezelfde kwaliteit als nieuw.
"Beter in banden?"
  Wij ook. Zover als het oog reikt.
Dankzij een slim voorraadsysteem
weten we altijd precies waar alles ligt.
Hoewel we bepaald geen bureaucraten zijn,
voeren we natuurlijk wel een
ordentelijke administratie...
previous arrow
next arrow
Slider

Het is is 1934 als Reinier Kempenaar senior zijn bedrijf inschrijft bij de kamer van koophandel. 'Sloop van motorfietsen en verkoop van onderdelen', zo luidt de officiële omschrijving van de bedrijfsactiviteiten. Met het oog op de zich in rap tempo ontwikkelende autoindustrie verschuift het accent gelijdelijk aan naar het demonteren van automobielen.


Jaap Kempenaar JVS 1880C LRWanneer Reinier junior het bedrijf in 1942 van zijn vader overneemt, dwingt de Duitse bezetter hem het ijzer uit de ingezamelde afgedankte automobielen af te staan ten behoeve van de oorlogsindustrie. Als het bedrijf na de oorlog zijn autonomie terugkrijgt, is het feitelijk een 'autosloperij' of 'autokerkhof', zoals dit type ontmantelingsbedrijf daarna nog vele jaren zal worden aangeduid. In 1968 verhuist de sloperij naar de huidige lokatie in Driebergen-Rijsenburg. In de loop van de jaren 70 neemt zoon Jaap de bedrijfsvoering van zijn vader over - die overigens nog wel aanblijft. De bedrijfsnaam wordt officieel veranderd in 'Autodemontagebedrijf Kempenaar'. De reden: het woord 'autosloperij' dekt niet langer de lading en doet bovendien geen recht aan de doordachte en verantwoorde werkwijze van de onderneming.

Professionalisering
Onder leiding van Jaap Kempenaar groeit het bedrijf gestaag en maakt het een verdere professionalisering door, waarbij onder meer de onderdelenadministratie wordt gemoderniseerd. Daarnaast investeert het bedrijf in de loop der jaren in betere en efficiëntere demontageprocessen, alsook in het 'slimmer' verwerken en opslaan van gedemonteerde onderdelen. Naast de noodzakelijke vergunningen in het kader van een steeds strenger wordende milieuwetgeving resulteert dit beleid in een sterk verbeterde dienstverlening met verdere, autonome groei tot gevolg.

Klantvriendelijk en servicegericht
Ook automatisering en innovatieve mechanisering doen hun intrede onder Jaap Kempenaar, waarbij voortdurend wordt geïnvesteerd in de laatste techniek. Het bedrijf bouwt hierdoor een belangrijke voorsprong op ten opzichte van veel branchegenoten en verwerft bekendheid in de wijde omgeving als een klantvriendelijk en servicegericht Autodemontagebedrijf.

Autohotel
De meest in het oogspringende innovatie vormt zonder meer de bouw van het zogenaamde 'autohotel', dat op 19 juni 2015 officieel wordt geopend door de Commissaris van de Koning van de provincie Utrecht. Het betreft een voor Nederland uniek project, waarbij sloopauto's tijdelijk 'logeren' in een soort mega-archiefkast, voorzien van inwendig verrijdbare stellingen. Op afroep kan elke schadeauto binnen no-time naar voren worden gehaald ter verdere 'ontleding'.

Elektrische auto's
De groeimarkt voor duurzame, elektrische auto's heeft geleid tot nieuwe regels ten aanzien van veiligheid en milieu bij hun onvermijdelijke ontmanteling. Want ook Priussen en Tesla's hebben immers niet het eeuwige leven. Met name de relatief forse accu's als oplaadbare energiebron voor dit type voertuig vergen niet alleen specialisme bij de fabricage ervan, maar evengoed bij demontage en opslag. Want hoewel veel accu's grotendeels herbruikbaar zijn, bevatten ze ook brandbare en zelfs potentieel explosieve chemicaliën die bij onjuist handelen kunnen leiden tot serieuze veiligheids- en milieuschaderisico's. Autodemontagebedrijf Kempenaar kan ook op dit punt bogen op relevante expertise en beschikt daarnaast over alle vereiste vergunningen.

Online handel
Onze automatisering beperkt zich niet alleen tot de 'interne middelen', waarvan we ons bedienen, maar strekt zich ook uit over het internet. Sterker nog: het een is volledig met het ander verweven, waardoor onze klanten vrijelijk kunnen grasduinen in onze logisch geordende, omvangrijke online onderdelendatabase. Hierin is elk voorradig onderdeel opgenomen, voorzien van alle relevante informatie, zoals type-aanduiding, modelnummer, fabricagejaar, kleurnummer et cetera. Zodra een gedemonteerd, gereinigd en intact bevonden onderdeel in onze schappen belandt, is het opgenomen in de database en daarmee vindbaar en online te bestellen. Vanzelfsprekend gaan we daarbij zorgvuldig om met de gegevens van onze klanten.

Toekomst
Sinds het millennium is het aantal personenauto's in Nederland met ongeveer een derde toegenomen, waardoor er op dit moment zo'n 8,5 miljoen rondrijden in ons kleine kikkerlandje. Ooit zullen die worden afgedankt en dus op verantwoorde wijze moeten worden verwerkt tot herbruikbare onderdelen en (grotendeels) recyclebaar restschroot. Dat vergt gespecialiseerde bedrijven, zoals Autodemontagebedrijf Kempenaar. Teneinde onze klanten zo goed mogelijk te kunnen blijven bedienen, de concurrentie voor te blijven, en te anticiperen op de steeds strenger wordende milieuwetgeving, zullen we blijven innoveren. Bij Kempenaar zien we de toekomst met vertrouwen tegemoet!

 

kzd logovbv logostiba logokiwa logoarn logordw logosrn logo

Autodemontagebedrijf Kempenaar BV
Hoofdstraat 272
3972 LL  Driebergen-Rijsenburg

0343 515 567
info@kempenaarbv.nl

KvK 30042089
btw NL8085.22.607.B01